fredag den 19. marts 2010

3 kalve











I nattens løb er der kommet endnu en kalv, så der nu er to tyrekalve og en kviekalv. Nu kan de lege med hinanden. Der er flere på vej. Det må være dejligt, at komme ud til foråret. At der så står en bondemand klar med øremærketangen, er en helt anden historie, men den tager vi måske senere.


For bare en uge siden sad Nudske, og kikkede langt efter foråret. Nu er det kommet. det er gået utrolig stærkt.


De sidste par dage har været med lune vinde. Sneen er helt væk, og vi kan gå rundt udenfor i skjorteærmer. Herligt.

Vinteren, som vi aldrig troede ville slippe sit tag, har forladt os i løbet af få dage.
Vildet har haft det hårdt i denne vinter, og der er uden tvivl blevet tyndet hårdt ud i bestanden. Man sige, at det er sundt, mon også vildet mener det? Det må have været en barsk vinter.
Jeg har fodret sangfuglene og fasanerne. Rådyrene har åbenbart hjulpet sig selv. Alle mine ca. 30 æbletræer er blevet totalt skrællet, som I kan se på billedet, så vi får ingen æbler i år. Vi bliver simpelhen nødt til at plante nye æbletræer, men så kan vi jo vælge de sorter, som vi bedst kan lide.
Og mon ikke Kræsten kikker forbi i slutningen af maj måned, så får jeg måske en råbuk i fryseren. Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Jeg tror, at spinningsæsonnen er slut nu. Jeg vil finde overtræksbukserne frem, og se at komme ud på landevejene. Det bliver dejligt, at få lidt vind på næsen.
Rigtig go' week-end
hilsen
Peter









Ingen kommentarer:

Send en kommentar