onsdag den 27. januar 2010

Efterskrift foodexpo 2010



Fire festlige, forrygende, fantastiske og meget meget travle dage er slut. Foodexpo har fyldt alt de sidste fire dage. Op og afsted, masser af mennesker, snak og indtryk. Lang køretur hjem, et stort glas rødvin, dødtræt i seng. Op næste morgen og på den igen. Det har været en spændende og givende oplevelse. Jeg har delt så meget øl ud (ca 1500 glas) og snakket med så mange mennesker, men ikke mindst, været sammen med nogen utrolig spændende og inspirerende kolleger, som også har noget hjerteblod, som de gerne vil dele ud af, og gøre verden opmærksom på.


Hvor har det været dejligt. Vi har stået hele dagen, og har været trætte i vores fødder, ben og rygge. Har snakket, og er blevet hæse. Hjernen har ind i mellem stået stille: "Har jeg allerede sagt dette?" Men det har bare været så fedt. Man føler sig brugt på den gode måde.


Der har også været tid til pauser. Bl. a. listede jeg ned og besøgte Wineexpo, det tætteste man kan komme på paradisets forgård. Vinglas, de fineste krystalglas, stablet i kæmpe pyramideformer, og de fineste vine i uhørte mængder. Du tager et glas, og bliver budt på vin: "hvad kunne du tænke dig at smage? prosecco, hvid, rød, hedvin?" Du smager, spytter ud, hælder resten af glassets indhold ud i spytteskålene, som er store, og smager en ny vin. Det kan slet ikke komme på tale at synke vinen. Der er så meget, og du vil slet ikke overleve, hvis du drikker.


Jeg hørte Peter Sisecks foredrag om biodynamisk vindyrkning, og smagte også hans vine: Quintasardonia og Pingus (7000 kr pr flaske) med flere. Det var god inspiration.


Da vi lukkede idag, var det som om, alle havde besluttet, at vi ikke gad slæbe vores produkter hjem igen, så der foregik en flittig byttehandel. Jeg er kommet hjem med masser af oliven, olie, røget- og fersk fisk, brød, vin o.s.v.. Der forestår en weekend, hvor der skal fråses. Jeg glæder mig.


Så startede kaos i eftermiddag kl. 16. Indtil da, var alt ro og udstilling, men da den sidste gæst var lukket ud, rykkede håndværkerne og standbyggerne ind og begyndte at pille ned. Kl. 16.45 måtte bilerne køre ind på området, og det skal jeg lige love for at de gjorde. Der var en sand invation, alt skulle ud af hallerne. Det var pludselig et inferno, og alligevel foregik alt i en indforstået, hensynsfuld god stemning. Vi ville alle gerne hjem så hurtigt som muligt. Der var trafikkaos og trafikpropper udenfor hallernes indgangsporte, men ingen mislyde. Den hektiske stemning var præget af hensynsfuldhed og hjælpsomhed.


Det har som sagt været fire fantastiske dage. Spændende hvad de medfører.


Det er dejligt at være hjemme igen i fred og ro, og stilheden. Det har været mange og massive indtryk. "It's good for me to travel and get of my ass" (Jesse Colin Young). I morgen vil jeg nyde stilheden og have hele dagen for mig selv, og brygge lidt godt øl.


De bedste hilsener


Peter


Nu er det blevet i morgen. Jeg har brygget hele dagen. Nydt stilheden og en enkelt øl.

Torben kom forbi i eftermiddag, for at få sin kasse fyldt op. det var hyggeligt.

Go'weekend til alle

Peter




Ingen kommentarer:

Send en kommentar