lørdag den 14. maj 2011

Cecilia Bartoli

Jeg var til Cecilia Bartoli koncert i musikhuset i Aarhus i aftes. Den kvinde er fantastisk. Jeg græd og jeg jublede. Det er en enestående oplevelse hver gang. Sikken en stemme, sikken en udstråling. Jeg har været lidt mat i koderne idag, det tager tid at komme sig over, men jeg glæder mig allerede til næste koncert.
Idag kom kvierne i engen. Nu går jeg og bekymre mig om, hvordan jeg får dem fanget, når de skal hjem til efteråret, men det går nok. Kvierne går og fråser i dejligt enggræs, og har det godt. De har en dejlig sommer foran sig. Håber jeg.
Jeg har bestilt et top professionelt "flaskehalsnedkøler" udstyr hos G. Wien, i Tyskland, som er på vej op gennem Europa netop nu, så jeg ikke er afhængig af isvintre, for at lave mine champagner. Det bliver spændende.
Vi fråser i muslinger og østers, men nu er sæsonen snart slut. Prøv denne dejlige opskrift:
2 kg friske blåmuslinger
10 fed hvidløg
et stort bundt persille
1 kg. flåede tomater
olivenolie
1 stærk chili
lidt salt
Hvidløg pilles og hakkes sammen med persille. Tomatererne får lov til at dryppe godt af, hvorefter de moses med en gaffel.
Varm olien i en stor gryde. Svits hvidløg og persille et øjeblik heri og tilsæt så tomaterne. tilsæt chili og en smule salt.
Lad det koge langsomt tyk og vend så alle muslingerne i på en gang. Skru op for varmen og lad muslingerne dampe i tomatsaucen under flittig omrøring, eller ryst gryden til alle muslingeskaller har åbnet sig.
Server dampende varm, evt. med ristede brødskiver, gnedet med hvidløgsfed.
Så bliver det ikke meget bedre.
Glædelig forår.
Hilsen
Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar