tirsdag den 15. december 2009

Lykken er gode naboer

Så kom kampestenen alligevel op af jorden.
Jeg havde set frem til meget arbejde og besvær, og så kom Johnny, naboen, forbi på sin "minilæsser". Så må selv en kæmpe kampesten overgive sig.
Det viste sig at være en flot rød granitsten, med en fin glat side, som der nok kommer til at stå noget på engang.

Janus og Maria var en tur hjemme i week-enden, og Maria havde et "Ud & se" DSB blad med, hvor der var en "interview med jorden" artikel. Bl. a. siger jorden: "istiden varede egentlig ikke så lang tid for mig. Det svarer vel til, hvis I sætter jer på en bænk i november og drikker en enkelt øl".
Den artikkel kunne min røde granitsten godt have været med i. Underafsnittet kunne have heddet: "En granitstens oplevelser". Stenen startede sin rejse et sted oppe i Norge for 25000 år siden, og blev smidt i min baghave. Bliver gravet frem og stillet til skue. Og historien slutter helt sikkert ikke her.
Tid er en underlig størrelse.

Og så blev køle/fryserummet færdig. Håndværkerne kom i går morges, og inden dagen var slut, havde de installeret og gjort klar.
Rummet skal selvfølgelig bruges i forbindelse med øl og vin produktion, men forhåbentlig også i forbindelse med mit nye produkt, som I nok kommer til at høre mere om i det nye år: mousserende vin.

De snakker om vintervejr. Spændende hvad de kommende dage byder på.

Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar