torsdag den 23. maj 2013

Ly's ølklubs sommerfest og besog af fotografelev Maria Bjørn fra fotoskolen i Viborg


Lørdag d. 18. maj, havde Ly's ølklub valgt at holde sin sommerfest på Ugelris gaardbryggeri, og sikken en dag. Det viste sig, at blive årets føreløbig smukkeste sommerdag.
Grillmesteren, Søren, indfandt sig allerede kl 7.30, lagde pattegrisen på grillen, og badede den grundigt i øl og salt. I løbet af formiddagen blev både gris og Søren grundig stegt, af hhv. sol og grill.
Kl 12.30 ankom gæsterne med bussen. Der var rundvisning i bryggeriet, hvor vi smagte på fire af bryggeriets ales. Grissefest, Søren havde lavet et fantastisk stykke arbejde, hvor der blev serveret fire forskellige af bryggeriets pilsenere på fad. Afslapning i det grønne. Tur i vingården, hvor der blev serveret pink champagne årgang 2010, lavet på Rondodruen og kl 16.30 blev der serveret ølis, lavet på Ugelris Mørk Lager af frk. Frost i Viborg.
Kl godt 17 trillede bussen atter mod Viborg med et læs glade, lidt trætte folk, mætte af god mad, øl, sommersol og en fantastisk stemning. Jeg tror, at alle var enige om, at det havde været en herlig dag.

Tidligere i maj måned, havde tappisterne og jeg besøg af fotografelev Maria Bjørn fra fotoskolen i Viborg. Maria skulle sammen med sine medstuderende med billeder skildre lokalsamfund i Viborgområdet, og billederne har været udstillet i kultur- og forsamlingshuse i lokalområdet.
Den torsdag Maria kom forbi tappede vi Dubble, som det fremgår af billederne.  Det udviklede sig til et rigtig hyggeligt lille sammentræf. Vi nød Marias selskab, og jeg tror, at Maria nød øllet. Der er i hvert tilfælde kommet nogle rigtig fine billeder ud af besøget, jeg viser bare et par af dem her.
Foråret har været travlt, meget meget travlt. Jeg glæder mig til sommer. Vis dig nu fra din smukkeste side, du danske sommer, så elsker vi dig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar