fredag den 22. februar 2013

Nu går det godt

Lørdag morgen så jeg, som bekendt, til min store overraskelse, at vi havde fået to kalve, tvillinger. De var født en måned for tidlig, og var meget små. Vejret den sidste uge har været koldt og vinterligt,  og jeg havde mine bekymringer, om de ville klare sig.
I ugens løb, har jeg rendt rundt ude på marken om natten med en lommelygte, for at se om kalvene havde det godt, og har båret dem over i huset med halm, men bedst som jeg med møje og besvær havde båret kalvene ind i huset, kom koen og kaldte på dem, og tog dem med ud i vinternatten.
Jeg var meget fortvivlet og forvirret, og tænkte på om de nu også fik den varme og den mælk de havde brug for. Det har været en lidt hård uge.
Men nu, efter knap en uges forløb, er jeg ikke mere så bekymret. Som det ses på billedet, patter de og har det godt, nu skal de nok klare sig. Det er bare så dejligt.
En ko har nok mere forstand på kalve end jeg har.
I denne uge har vi også frigivet vores Påske Ale, det har været en stor succes, der er dælme ikke mange kasser tilbage.
Vi har også i denne uge brygget en ny øl, som skal indgå i sortimentet: "Bryggerns Forårsbryg". Den kan I godt glæde jer til.
De bedste hilsener, med ønsket om snarligt forår.
Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar