lørdag den 16. februar 2013

Forår i Ugelris


Så er det blevet forår i Ugelris. Godt nok ligger sneen stadig derude, men da jeg kom ud til mine hereforder i morges, så jeg to små hvide hoveder ovre ved skoven, som ikke plejede at være der. Det var "Krøltop", som jeg kalder hende, der havde kælvet inat. Hun havde ikke bare fået een, men to kalve, tvillinger, to fine små kviekalve.
Hvert forår, sætter jeg foldtyren, Hermann, til køerne den 17. maj, på Norges nationaldag, og så plejer vi at få de første kalve omkring den 21. marts, ved forårs jævndøgn, men i år er det godt nok tidligt. Pyt, bare det går godt.
Endnu et forårstegn er, at jeg sender Ugelris Påske Ale i handlen i næste uge. Den står tappet og klar ude på lageret, så der er noget at glæde sig til.
I næste uge laver jeg et forsøgsbryg, med en ny øl, som jeg har gået og puslet med: "Ugelris Forårsbryg", det bliver lidt spændende. Jeg forventer at den kommer ind i sortimentet omkring pinsetid.
Glæde jer.
De bedste forårshilsener
Peter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar