onsdag den 25. januar 2012

Nytårseftertanker

Jeg var til et møde iaften, hvor jeg sad og småsnakkede med en god ven og kollega, Kim. Vi sprang begge to ud i 2006. Kim havde i mange år fisket og røget fisk i sin fritid. I 2006 tog han springet, sagde sit gode job op, og etablerede sit lille eksklusive røgeri, med tilhørende fiskeforretning i Klejtrup, hvor han og Grethe laver de lækreste fiskespecialiter. Prøv dem!!!
Kim og jeg har ikke set hinanden i et stykke tid, så han spurgte: "hvordan går det?".
Jeg fortalte om den fejlslagne vinhøst og mit eksploderede bryggeri, hvortil Kim replicerede: "det må da have været et forfærdeligt år".
Jeg måtte sunde mig lidt, for manden havde jo ret. De to forfærdeligste ting man kunne forestille sig med min beskæftigelse, skete jo netop sidste år. Men sådan har jeg ikke oplevet det. Det var da slemt da det stod på, men nu håber jeg, at jeg iår kommer til at opleve "tusindårssommeren", hvor alt bare lykkes, og hvor jeg skal gå med bar mave og svede og arbejde i vingården, under den ubarmhjertigt brændende sol. Det bliver herligt.
Og jeg håber, at alt bliver meget lettere med det nye bryggeri, som forhåbentlig kommer i næste uge. I denne uge har jeg holdt byggemøde med alle håndværkere, og de lover mig, at de står klar til at rykke ud, så snart kedlerne ankommer. Jeg har brugt ventetiden på at få lavet en masse forbedringer. Det bliver så fedt at komme igang igen.
I denne verden er der ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Og nu skal vi have lidt vinter, siger de. Det bliver sgu da også meget hyggeligt.
De bedste vinterhilsener
Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar