torsdag den 7. april 2011

Sikken nogen glade unge mennesker. Jeg skal lige love for, at det er blevet forår, med al den travlhed der følger. Idag har jeg brygget "Vincent", i tirsdags bryggede jeg "Bryggerens Frokostpilsner". Det kører efterhånden i et fast mønster, at der brygges tirsdag og torsdag, og onsdag tapper vi. Herligt med en 3-dags arbejdsuge. I vingården er vi rigtig godt med. Alle vinstokke er beskåret, og 90% af skuddene er bundet ned. Vi har haft perfekt vejr de sidste dage, med lidt regn og fugtighed, det gør skuddene bløde og smidige. Nu har vi fået sol og blæst, det tørre skuddene ud, så de knækker når vi binder dem ned, så vi venter til der igen kommer lidt regn og fugt med at binde de sidste ned. Ukrudtet spirer frem, så jeg skal snart ud og fræse imellem rækkerne. Det giver bar jord, som optager solvarmen. I vingården skal der skiftes nogen pæle, og så skal jeg ud og sprøjte med svovl for første gang iår. Så er sæsonen for alvor igang. Jeg håber på et rigtig godt vinår med masser af sol og varme. Så vil jeg holde sommerferie i Danmark, måske med en enkel afstikker til en rockkoncert i Frankrig engang i juli. Jeg er også ved at gøre klar til markarbejdet. Jeg skal have lagt en græsmark om, så der skal køres dybstrøelse ud, pløjes og såes. Indtil videre har vi fået fire kalve, to tyrekalve og to kviekalve. Påskeøllet er snart udsolgt, så det er absolut sidste udkald. Om ikke så længe slagter vi tyrekalve/kobekød. Der er ganske få andele tilbage, så bestil i god tid. Om en god ugestid er det påskeferie, tid til afslapning. Vi har inviteret til stor familiefest på gården. De bedste forårshilsener Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar